Assortiment
Kan ik in de winkels van de partners van Waterwinckel dezelfde producten kopen als op Waterwinckel
Nee, dat is helaas niet altijd mogelijk. Het assortiment bij onze partners in de winkels is kleiner dan het assortiment wat op Waterwinckel wordt aangeboden. Wel kun je bestelling plaatsen op Waterwinckel en laten afleveren bij de door jou gekozen winkel.
Bestellen
Is het product nog op voorraad?
Zodra wij een product niet meer in voorraad hebben, wordt het product op onzichtbaar gezet. In een enkel geval kan het voorkomen dat de werkelijke voorraad afwijkt van de op Waterwinckel getoonde voorraad. Wij nemen dan contact met jou op om aan te geven wanneer het product weer leverbaar is. Dan kun je natuurlijk aangeven of je wel of niet daarop wilt wachten.
Is mijn bestelling gelukt, want ik heb geen bevestiging ontvangen?
Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, dan is het mogelijk dat de ontvangstbevestiging in je “ongewenste mail” of “spam” map is gekomen. Vind je hem hier ook niet, kijk dan onder je account bij “bestelgeschiedenis” waterwinckel.nl/bestelgeschiedenis. Mocht je hem daar ook niet zien staan, neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier.
Kan ik mijn bestelling nog aanpassen?
Nee, het is helaas niet mogelijk om een op de webshop geplaatste bestelling nog aan te passen. Wel kun je, indien de bestelling nog niet verstuurd is, de bestelling annuleren en een nieuwe bestelling aanmaken.
Heb ik een account nodig om een bestelling te plaatsen?
Nee, dat is niet nodig.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Als je bestelling nog onderweg is, kun je deze kosteloos annuleren. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via het contactformulier. Is de bestelling al onderweg? Dan is annuleren helaas niet meer mogelijk.
Hoe kan ik mijn bestelling terugsturen?
Wanneer je te laat was met annuleren of het artikel alsnog niet wilt hebben, kun je het artikel bij aflevering “weigeren’ en teruggeven. In dat geval worden er €35 retourkosten in rekening gebracht. Wanneer je het artikel, nadat je het in ontvangst genomen hebt, wilt terugsturen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via het contactformulier. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met jou op om een afspraak te maken. Ook in dit geval brengen wij €35 retourkosten in rekening.
Subsidie
Hoeveel subsidie kan ik krijgen?
Niet alle gemeenten geven subsidie voor regentonnen. De subsidieregelingen zijn per gemeente verschillend. Wanneer je op de homepage invult in welke gemeente je woont, krijg je automatisch te zien of en welke subsidiemogelijkheden er zijn.
Hoe krijg ik de subsidie?
De subsidie waar jij recht op hebt in de gemeente waar jij woont ontvang je bij het afrekenen.
Moet ik nog aanvullende documenten invullen of aanleveren?
Nee, wij verrekenen de verstrekte subsidie met de gemeenten.
Betalen
Met welke betaalmiddelen kan ik betalen in de webshop?
Je kunt betalen met iDEAL en Klarna. Wanneer je met IDEAL betaalt, dan betaal je het gevraagde bedrag online via je eigen bank. Het bedrag wordt direct van je rekening afgeschreven. Waterwinckel ontvangt een bericht dat de bestelling is betaald.
Zijn betalingen aan Waterwinckel veilig?
Waterwinckel maakt gebruik van een beveiligde internetbeveiliging zodra je begint met het afrekenen van je bestelling. Via SSL worden je transactiegegevens versleuteld over internet verstuurd. Jouw gegevens kunnen dus niet worden opgespoord, onderschept of worden gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in onze computersystemen.
Kan ik op Waterwinckel ook met een cadeaukaart afrekenen?
Nee, via onze webwinkel is het (nog) niet mogelijk om met een cadeaukaart te betalen.
Kan ik op rekening kopen?
Nee, bij onze webwinkel is het (nog) niet mogelijk om op rekening te betalen.
Afhalen
Kan ik mijn bestelling ook in de winkel afhalen?
In de winkelwagen kun je ervoor kiezen om een bestelling, zonder bezorgkosten, af te halen in een winkel van één van onze partners bij jou in de gemeente. Bij het afrekenen moet je wel een keuze maken bij welke partner je de bestelling wilt ophalen. Dan zorgen wij ervoor dat jouw bestelling daar wordt afgeleverd.
Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen in de winkel?
Elke maand zijn er 2 zaterdagen waarop jij je bestelling kan afhalen bij de door jouw gekozen vestiging van één van onze partners in jouw gemeente. Bij het afrekenen kun je zien welke dagen dit zijn of bekijk het overzicht.
Waarom kan ik mijn bestelling niet op andere dagen afhalen?
Wij willen graag ons steentje bijdragen aan het milieu. Daarom hebben we ervoor gekozen eenmaal per maand alle bestellingen af te leveren bij onze partners. Daarmee verminderen wij het aantal vervoersbewegingen voor het afleveren van bestellingen.
Moet ik mijn bestelling binnen een bepaalde tijd ophalen?
Na afloop van de maandelijkse ophaaldag informeren wij klanten die hun bestelling nog niet hebben opgehaald. En maken we meteen een afspraak wanneer dit wel gaat gebeuren.
Bezorgen
Kan ik mijn bestelling ook laten bezorgen?
Ja, dat kan. In de winkelwagen kun je ervoor kiezen jouw bestelling op jouw adres of op een ander adres te laten bezorgen. Daarbij zijn wij genoodzaakt extra verzendkosten van €37,95 te berekenen.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn €37,95
Bezorgen jullie ook op de Waddeneilanden of in andere landen?
Wij bezorgen op dit moment alleen in Nederland, behalve op de Waddeneilanden.
Wie bezorgt mijn bestelling?
Onze producten worden rechtstreeks door onze leveranciers bezorgd en zij maken hiervoor gebruik van eigen bezorgdiensten.
Ontvang ik ook track&trace-gegevens over mijn bestelling?
Omdat onze leveranciers gebruik maken van hun eigen bezorgdiensten kunnen zij alleen maar aangeven of zij in de ochtend of middag de bestelling zullen afleveren.
Kan ik mijn bestelling ook ergens anders laten afleveren?
Ja, dit is mogelijk. In de laatste stap voor het afrekenen van jouw bestelling kun je het verzendadres wijzigen naar een ander adres. Ook kun je aangeven of wij jouw bestelling op een andere plek rond jouw huis kunnen afleveren, bijvoorbeeld achter het huis of in de garage. Daarbij is het wel belangrijk te realiseren dat het jouw eigen verantwoordelijkheid is wanneer jouw bestelling op die plek wordt neergezet.
Wat gebeurt er wanneer ik niet thuis ben?
Wanneer je niet thuis bent of wij de bestelling niet bij buren of een door jou aangegeven plek kunnen afleveren, zullen wij jouw bestelling mee terugnemen. De kosten voor een volgende aflevering zijn €37,95.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Wij nemen contact met jou op wanneer jouw bestelling geleverd kan worden, waarbij wij een maximale levertijd van 5 werkdagen aanhouden.
Retouren & Garantie
Wat is de termijn en wat zijn de kosten van retourneren?
Het retourneren van een online aankoop kan binnen 14 dagen na aflevering. De kosten van het retourneren zijn €37,95.
Hoe moet het artikel worden verpakt?
Het artikel moet onbeschadigd en in de originele verpakking worden teruggestuurd.
Hoe kan ik mijn bestellingen retourneren?
Online aankopen die door een van onze partners bij jou zijn afgeleverd kun je niet zelf retourneren. Daarvoor neem je binnen 14 dagen contact om met een van de medewerkers van onze Klantenservice via het contactformulier. Wij zullen een afspraak maken wanneer het artikel wordt opgehaald. De kosten van het retourneren van deze artikelen zijn €37,95.
Wanneer kan ik mijn geld verwachten na het retourneren?
Wij betalen het aankoopbedrag, inclusief verzendkosten en minus de €37,95 retourkosten zo snel mogelijk terug, in ieder geval binnen 14 dagen. Deze verwerkingstijd gaat in op het moment dat we de producten hebben ontvangen.
Wat moet ik doen wanneer mijn bestelling stuk of incompleet is afgeleverd?
Je kunt via ons contactformulier aangeven wat er mis is met je bestelling. Als je foto’s hebt van de kapotte bestelling, dan kun je die meteen uploaden. Wij nemen je vraag/opmerking binnen 3 werkdagen in behandeling.
Heb ik garantie op mijn aankoop?
Garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.De garantie die benoemd wordt bij onze producten betreft fabrieksgarantie. Dit doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.
Binnen de garantieperiode van het product garandeert Waterwinckel de deugdelijkheid van de geleverde producten. De datum op het aankoopbewijs is de ingangsdatum van de garantieperiode. Per product is de garantietermijn vastgesteld. Wanneer op je product nog garantie zit zullen wij het product kosteloos repareren. Waar het redelijkerwijs niet mogelijk is het product te repareren, wordt het aankoopbedrag geheel of gedeeltelijk geretourneerd.
Bij een ongegronde klacht leggen we de kosten voor herstel eerst aan je voor en pas na schriftelijk akkoord gaan we over tot herstel. Bij een ongegronde klacht komen de gemaakte kosten voor jouw rekening.
Je kunt geen aanspraak maken op de garantie als:
- Je het product bij terugzending niet voldoende hebt beschermd tegen transportschade;
- Er wijzigingen aan het product of apparaat zijn aangebracht;
- Er sprake is van een van buiten komend onheil, zoals blikseminslag, stroomuitval, natuurrampen en dergelijke;
- Normale slijtage de reden voor de klacht is;
- Het product fout of onoordeelkundig is gebruikt of bij nalatig onderhoud;
- Beschadiging door opzet of nalatigheid is opgetreden;
- De beschadiging komt door het niet (of niet juist) opvolgen van de gebruiksaanwijzing
Om gebruik te maken van de garantie volg je onderstaande stappen:
Stuur jouw aankoopbon en duidelijke foto’s van de aankoop met een beschrijving van het mankement naar ons toe via het contactformulier. Binnen 3 dagen ontvang je een antwoord van onze collega’s van de klantenservice.
Kan ik mijn bestelling omruilen?
Het is niet mogelijk om producten om te ruilen door ze terug te sturen naar onze webshop. Retour gestuurde artikelen verwerken we als een annulering en daarvan ontvang je het geld, min de €37,95 retourneringskosten terug op je rekening. Je kunt vervolgens een nieuwe order plaatsen in onze webshop voor het juiste product.
Overige Vragen
Ik heb een andere vraag
Geen enkel probleem! Stel je vraag via het contactformulier en we nemen zo snel mogelijk contact met jou op.
Waar kan ik terecht met eventuele klachten?
Wat jammer dat je niet tevreden bent. Laat ons met behulp van het contactformulier weten wat er aan de hand is en we neme zo snel mogelijk contact met jou op.
Wil je een compliment geven?
Daar worden we natuurlijk heel blij van! Je kunt dit doen met behulp van het contactformulier, maar je kunt het ook doen door een beoordeling te geven op ………..
Hebben wij een geschillenprocedure?
Jazeker. Natuurlijk lossen we jouw klacht op een goede manier af. Maar mocht je niet tevreden zijn met de oplossing of afhandeling, dan kun je deze voorleggen aan de geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl).